עדכונים

תמונות אחרונות

IMG_1684

מגמת אמנות ווידאו-ארט

תוצאת תמונה עבור גונזלס טורס
גונזלס טורס, ללא כותרת (דיוקן מתכלה), 1995

תחום האמנות היווה מאז ומעולם כלי ואמצעי חיוני לביטוי האנושי.

לאורך שנות ההיסטוריה השתקפה נפש האדם על מורכבותה ורבדיה ביצירות האמנות שיצר, בין אם כפולחן והתחברות אל הרוחני ובין אם

כדרך להלל את הטבע הנשגב, לבטא מעמקים פסיכולוגיים, או לייצג מסרים ביקורתיים, פוליטיים וחברתיים.

חברות ותרבויות שרוממו בתקופות היסטוריות שונות את האמנות זכו לחיי נצח בזיכרון התרבותי האנושי.

בתיכון רמון, אנו מאמינים כי נוכחות חזקה של היצירה האמנותית בחברה כלשהי היא המסמנת חברה זו כתרבות שוקקת, חושבת, אנושית ומתפתחת ולכן מגמת האמנות

מעודדת מחשבה עצמאית, גמישה, ביקורתית ויצירתית המושתתת על למידה מעמיקה, על שיח והבעת דעה אישית בכיתה, החלפת רעיונות ודעות,

פרשנות מתוך התבוננות ודיון בדילמות וקונפליקטים.

תכנית הלימודים במגמה מבוססת על המסלול העיוני ללימודי אמנות מוגברים (5 יח"ל), ומשלבת בין לימודי אמנות עיוניים ללימודים מעשיים הכוללים ציור,

רישום ופיסול יחד עם צילום ווידאו ארט כחלק מהעידן הטכנולוגי והאמנות הדיגיטלית.

במסגרת הלימודים העיוניים נלמד במהלך השנה הראשונה את רזי שפת האמנות יחד עם היכולת לנתח יצירות ניתוח איקונוגרפי ואיקונולוגי.

בשנה השניה, נעמיק בלימודי תולדות האמנות החל מהעת העתיקה ונרחיב על תקופת הרנסנס אשר היוותה קרקע פורייה לאמני מופת

כגון ליאונרדו דה וינצ'י ומיכאלאנג'לו, בעוד הרקע ההיסטורי ומושגי התרבות ישמשו כאמצעים להבנת מהותה של האמנות בתקופתה.

השנה השלישית תוקדש להעמקה בתקופה המודרנית, החל משלהי המאה ה-19, ועד לאמנות העכשווית.

במהלך השנה נדון במושגים תיאורטיים וביקורתיים מרכזיים,

נבין כיצד הגדירה האמנות מחדש את האובייקט האמנותי, תפקידו של האמן ומעמדו של הצופה.

נחקור את ההגדרה המחודשת של מושג המדיום דרך חקירות עכשוויות של חלל וגוף, גלובליזציה, שיתוף, קולקטיביות ואקטיביזם.

במקביל לאלה נבחן את האמנות החזותית בישראל והתפתחותה לאורך השנים.

במסגרת הלימודים המעשיים נרכוש מיומנויות במדיומים אמנותיים שונים וכן כלים שיאפשרו, דרך הנגיעה בחומר,

אמצעי להבעה עצמית בצורה מדוייקת ומחושבת תוך כדי פיתוח שפה אמנותית אישית יחד עם חשיבה חזותית.

ברישום וציור נעבוד ונתנסה בעבודה בחומרים מגוונים כגון: שמן, דיו, אקריליק, פחם, גירים, פסטל, צבעי מים ועוד.

בצילום ווידאו ארט נרכוש מיומנויות בצילום סטילס וצילום וידאו, עיבוד תמונה ממוחשב בתכנת פוטושופ, בימוי ועריכת וידאו בתכנת עריכה פרימייר ועוד.

בפיסול – נתנסה בהבעה אישית תוך כדי למידה ורכישת מיומנויות בבניה, יציקה והצבה של גופים תלת מימדיים בחלל, עבודה ושימוש בחומרים שונים

כגון חימר, גבס, עץ וברזל וכן שימוש בכלים שונים ומגוונים הנמצאים בשימוש המגמה כגון שולחן נגרים ומלחציים, מסורים שונים, מקדחת עמוד, רתכת ועוד.

במהלך שלושת השנים נקיים סמינר אמנות בן יומיים בנווה שלום (ליד י-ם), מרתון רישום וציור, סיורים במוזיאונים לאמנות, סיורי גלריות, מפגשים עם אמנים יוצרים,

מפגשים עם אוצרי תערוכות, הצבת תערוכות אמנות, הצבת תערוכות מתחלפות בגלריית בית הספר,

השתתפות בתערוכות אמנות ברחבי הארץ ועבודות נבחרות מוצגות בתערוכות בינלאומיות בחו"ל.

שיא העבודה בסדנא יבוא לידי ביטוי בתיק עבודות ובפרויקט גמר (בגרות) בסוף כיתה י"ב שיוצג בתערוכה ייחודית וחגיגית בבית הספר.

 

מגמת האמנות פותחת שעריה לתלמידים סקרניים, יצירתיים, בעלי אהבה וגישה לאמנות המעוניינים להכיר לעומק את שפת האמנות החזותית, ליצור ולהביע את עולמם הפנימי.

תנאי הקבלה:

ממוצע תעודה – 80 ומעלה.

ציון מעולה – טוב מאוד בהתנהגות ובשקידה.

תרגיל לבדיקת התאמה למגמה וראיון אישי.

המועמדים נדרשים להביא עימם למיונים עבור המגמה תיק עבודות וכן תעודות מקור כיתה ח' ומחצית א' ט' מחטיבת הביניים.

* ההרשמה לראיון ולסדנא תהיה באמצעות יועצת בית הספר בחטיבה.

 

מצגת מגמת אמנות ווידאו ארט

image-2

תערוכת גמר אמנות –  תשעח

123                                                                                                                                                                                                         תמונות מחיי המגמה